Matilde Kjeldgaard og Christina Holm, som begge startede deres fodbold karriere i den orange trøje, kunne i går sammen med FC THY Piger spille sig i 3F ligaen. Det skete da holdet på udebane besejrede Vejle Boldklub med 3-0.

Se hvad TV-midtvest skriver

Både Matilde og Christina slog deres folder som børne spiller i Thorup-Klim boldklub. Begge har stadig tilknytning til området og klubben, selv om de nu er kommet i en noget anden liga end boldklubben normalt beskæftige sig med.  Matilde og Christina bliver de 2 første spillere der startede i boldklubben som skal spille i landets bedste række. Det skal også lige nævnes at Mathilde allerede  har prøvet kræfter med landsholdet.

I Boldklubben er vi meget stolte over Christina og Matildes bedrifter med fodbolden, og ønsker dem og holdet STORT TILLYKKE med oprykningen til 3F ligaen.

Hvis man vil opleve tøserne på banen, spiller FC THY Piger søndag d. 10. juni kl 13:00 på hjemmebane, som er Thisted stadion.

Kategorier: Fodbold

Claus Bennetsen